Molcush este business-ul meu de 2 ani de zile! Realizam, pe scurt, tot ce este din textil intr-o casa mai putin haine. Mai toate produsele pe care le-am facut pana acum le-am postat pe FB, fiind instrumentul nostru prin care vindem. Un instrument foarte bun pana in acest moment si un indicator extraordinar pentru mine, care m-a ajutat sa aflu daca bussinesul e fezabil!
Cum am inceput? Pai pe langa croit produsele efectiv, la inceput am dorit sa “ma laud” cu ele, inca nu stiam ca o sa fac un business. M-a ajutat foarte mult sa vad reactia oamenilor la ce faceam, asa mi-am venit ideea ca as putea sa si traiesc din asta. Daca oamenii nu ar fi comentat la produse pe FB, daca nu ar fi dat like, daca nu mi-ar fi dat comenzi, as fi stiut clar ca nu am nici in clin cu acest domeniu. Desigur, ai prietenii care te sustin, dar te sustin pana la un punct, apoi se plictisesc si ei sa dea like doar de dragul tau.
Cand am inceput Molcush, am construit si o pagina de FB doar pentru produse. Pe personal postam chestii care imi placeau mie, muzica, articole, pe pagina Molcush postam doar produsele realizate. In prima zi am avut 200 de like-uri la pagina – prietenii pe care ii aveam in lista au fost primii care au dat like, multumesc frumos! Apoi numarul de like-uri noi a scazut vertiginos, firesc as spune! Dar am continuat sa postez produse, si incet incet am ajuns la 1000 de like-uri dupa 6 luni. M-am uitat si la cine dadeam like la Molcush – numarul celor pe care nu ii cunosteam a inceput sa creasca. Si comenzile de la necunoscuti odata cu aceste like-uri – primul indicator ca era fezabil ce faceam, ca aveam un produs bun, ca lucrurile se misca.
De atunci si pana acum, nu am platit niciodata o campanie pe FB pentru Molcush, nici pentru Atelierele de Croitorie, am dorit sa testez cat de “plauzibil” este tot ceea ce fac. Am dorit sa vad daca oamenii cauta produse de genul celor pe care le fac. Am dorit sa vad raspandirea pe teritoriul Romaniei. Sa vad ce reactii primesc natural – cred ca a fost una din cele mai bune alegeri pe care le-am facut.
Asa am vazut ca:
- oamenii cauta Molcush si aleg sa cumpere
- oamenii se identifica cu produsele mele si plaseaza comenzi
- exista o relatie foarte stransa intre cat de des postez si numarul de comenzi pe care le primesc (de departe cel mai fain indicator)
- oamenii sunt interesati in dezvoltarea unui hobby legat de croitorie si participa la ateliere
- oamenii apreciaza ce facem si vad diferenta intre un produs “de serie” si ce facem noi
- din ce in ce mai multi oameni aleg sa sustina business-uri locale
- cine sunt oamenii care cumpara de la Molcush: 25-35 ani, majoritatea femei, din Bucuresti
Daca iei in calcul cat de greu este sa incepi si sa tii un business, toate aceste informatii pe care le-am vazut pe FB mi-au dat forta. M-au facut sa am incredere in ceea ce fac. M-au ajutat incet, incet sa ies pe plus la sfarsitul lunii.
In acelasi timp, stiu alte business-uri care au pornit mult mai usor investind in reclama/ campanii pe FB. Cred ca si aceasta este o solutie, oricum cu cat este mai cunoscut produsul tau, cu atat mai multe vanzari, mereu este cineva care sa cumpere. Dar personal, pentru inceput, as sugera varanta prin care sa testezi daca intr-adevar ce doresti sa faci este “real” sau este doar un hobby. Pe viitor, cel mai probabil o sa investesc si eu in campanii, deja stiu ca pasiunea pentru croitorie pe care o am poate fi si un business in acelasi timp. Acum trec in etapa in care trebuie doar sa fac cat mai cunoscut produsul, in care trebuie sa imi fac un plan de ce doresc sa fac mai departe.
Ma bucur mult ca am facut aceasta alegere!
p.s. organic inseamna ce a venit natural/ share-uri pe FB, paid ce a venit pentru ca tu ai facut o campanie platita pe FB